Binnen de seniorenvereniging hebben we diverse activiteiten, een daarvan is ons koor De Disselzangers. Op 10 januari 2006 is dit koor door een aantal enthousiaste leden opgericht. De eerste tijd van ons bestaan hebben we met eenvoudige geluidsapparatuur de nodige liedjes ingestudeerd onder leiding van Mathilde van Knippenberg. De muziek en teksten werden en worden verzorgd door Jan van Grinsven, die hier de nodige tijd in steekt. Zij vormen samen met Jose Piek en Jan Piels de koor commissie.

Bij optredens bleek, dat de eenvoudige installatie de nodige kuren vertoonde en ons nog al eens in de steek liet. Door de medewerking van het bestuur konden we betere apparatuur aanschaffen, wat de kwaliteit van het koor ten goede kwam.

In de loop der jaren hebben we al veel optredens verzorgd in bv verzorgingshuizen, zuster verenigingen in de Bommelerwaard en daar buiten en diverse festivals bv Grave en Velp. Wij zingen uitsluitend Nederlands talige liedjes. De repetities van ons koor zijn op woensdag avond vanaf 20.00 uur in D’n Dissel. Wij bestaan inmiddels uit 35 leden en zijn op zoek naar heren die ons willen komen versterken. Bij interesse neem dan contact op met Jan Piels 06-18779416.